Najnowsze artykuły

Czynnik ludzki w organizacjach lotniczych...

Bezpieczeństwo w branży lotniczej jest priorytetem – wystarczy jeden błąd, by stała się tragedia, która będzie dotyczyć wielu osób. Jak...

Czytaj Więcej

Czynnik ludzki w organizacjach lotniczych – szanse i zagrożenia

Bezpieczeństwo w branży lotniczej jest priorytetem – wystarczy jeden błąd, by stała się tragedia, która będzie dotyczyć wielu osób. Jak pokazuje raport Urzędu Lotnictwa Cywilnego „Sprawozdanie o stanie bezpieczeństwa lotnictwa cywilnego za rok 2017” liczba operacji lotniczych nieustannie rośnie – w tempie obecnie przekraczającym 10% rocznie.

Czym jest czynnik ludzki? 

Czynnik ludzki to wszystkie aspekty związane z wykonywaniem pracy przez pracowników. Są to także umiejętności społeczne i osobiste, takie jak komunikacja i podejmowanie decyzji, które uzupełniają: 

  • doświadczenie,  
  • wiedzę, 
  • fizyczne predyspozycje do wykonywania zawodu, 
  • zdolności techniczne.  

Badanie tych czynników polegające na zastosowaniu wiedzy naukowej na temat ludzkiego ciała i umysłu, pomaga zrozumieć możliwości i ograniczenia, jakimi charakteryzują się ludzie. Informacje o czynniku ludzkim mogą być wykorzystane do zmniejszenia prawdopodobieństwa błędów i zbudowania systemów bardziej odpornych na błędy. 

Osoby, które są zainteresowane kursem na temat czynnika ludzkiego w organizacjach lotniczych, więcej informacji znajdą na stronie https://szkolenia.bureauveritas.pl/szkolenie/j08-czynnik-ludzki-w-organizacjach-lotniczych/

Dlaczego to tak ważne? 

Wszystkie zakłady pracy, w tym te z branży lotniczej, kładą coraz większy nacisk na bezpieczeństwo. W porównaniu z sytuacją sprzed kilkudziesięciu lat, obecny stan rzeczy w tej kwestii znacząco się poprawił, jednak od firm wymaga się jeszcze więcej zaangażowania. W tak specyficznej dziedzinie, jaką jest lotnictwo, wystarczy niewielkie niedopatrzenie, by spowodować wypadek i narazić pasażerów oraz pracowników. 

Kogo to dotyczy? 

Błędy mogą być spowodowane zarówno przez pilotów, jak i inżynierów, obsługę lub operatorów maszyn. Niezależnie od stanowiska, praktyka pokazuje, że czynnik ludzki jest tu największym wyzwaniem. Dlatego w przypadku firmy w branży lotniczej tak istotne jest kompleksowe podejście do zarządzania. 

Artykuł sponsorowany