Jak zwiększyć sprzedaż dzięki afiliacji?

Marketing afiliacyjny cieszy się dzisiaj dużym powodzeniem. Dzięki niemu reklamodawcy mogą docierać do klientów za pośrednictwem sieci partnerów, którzy opłacani są „za efekt”. To skuteczna metoda promocji w internecie, która dzisiaj, w dobie mediów społecznościowych, radzi sobie naprawdę świetnie.

Wprawdzie marketing afiliacyjny sam w sobie nie jest metodą marketingową, ale raczej powinniśmy rozpatrywać go jako model współpracy zachodzący pomiędzy kilkoma podmiotami, z których każdy ma swój określony zakres działania.

W sieci afiliacyjnej znajdują się różne programy partnerskie. Zasadniczo afiliacja pozwoliła na stworzenie całkowicie nowych kanałów sprzedażowych w internecie za pośrednictwem stron WWW należących do programów partnerów.

Uczestnicy sieci afiliacyjnej:

  • właściciel sieci afiliacyjnej, inaczej provider – dostarcza system, dzięki któremu możliwa jest skuteczna afiliacja w internecie
  • reklamodawca – firma, która chce promować i sprzedawać swoje produkty za pośrednictwem sieci afiliacyjnej, płaci za to partnerom sieci, dostarcza też odpowiednie materiały, na przykład treść, grafikę
  • partner – właściciel strony, na której będzie prezentowana reklama, może on również zachęcać użytkowników strony do skorzystania z linku wiodącego do strony reklamodawcy
  • klient – osoba wchodząca na stronę WWW partnera, która kliknie w link afiliacyjny, na przykład z banerem czy treścią, a potem zdecyduje się na skorzystanie z oferty

Dzięki afiliacji możemy uzyskać bardzo dobre wyniki sprzedażowe jako reklamodawca. Dzięki sieci możemy wtedy dotrzeć do klientów odwiedzających różne strony, na przykład blogi internetowe, serwisy branżowe czy informacyjne, na przykład reklama kredytów bankowych może pojawić się na blogu o tematyce finansowej. Także afiliacja pomaga partnerom sieci, którzy chętnie godzą się na takie rozwiązanie promocyjne.

Jeżeli szukasz dodatkowych informacji o afiliacji, zajrzyj na stronę AdNext.pl. Wraz ze stroną AdNext.pl możesz dowiedzieć się wszystkiego, co najciekawsze na temat e-marketingu. Zapraszamy!

Materiał partnera zewnętrznego