Najnowsze artykuły

Jak na przestrzeni lat zmieniały się ceny...

Ceny złota to jeden z kluczowych wskaźników ekonomicznych, który fascynuje zarówno ekspertów, jak i zwykłych obywateli. Historia...

Czytaj Więcej
Catering dietetyczny SIRT we...
9 listopada 2024 0
Jak przeprowadzić remont kuchni?...
24 października 2024 0
Jubiler, złotnik a rzemieślnik -...
22 października 2024 0

Jak nie dać się oszukać nieuczciwym taksówkarzom?

Wypowiedź: Agata Wieczorek z korporacji Wawa Taxi.

Zawyżanie rachunków, jazda dłuższą trasą czy naliczanie dodatkowych opłat – w ten sposób działają niektórzy nieuczciwi taksówkarze. Przed tymi metodami można się jednak ustrzec. Jak?

- Przede wszystkim powinniśmy zwracać uwagę na oznaczenia „taxi”. Samochód powinien być oznaczony według rozporządzenia miasta, są to konkretne elementy np. w Warszawie jest to syrenka, numer licencji, paski czerwono-żółte, cennik, naklejka z hologramem, licencja. Na cenniku, który znajduje się na tylnej szybie umieszczona jest opłata początkowa, opłata za pierwszy kilometr i w różnych innych taryfach- mówi newsrm.tv Agata Wieczorek z korporacji Wawa Taxi. – Dlaczego oznaczenia taksówki są ważne? To jest pierwsza wizualna weryfikacja czy taksówka jest taksówką, czy przypadkiem to nie jest poszyta taksówka.

Istotny jest też sposób zamówienia taksówki. Zamówienie taksówki za pośrednictwem centrali korporacji powoduje, że w systemie pozostaje stosowna informacja. – Dane te usprawniają dochodzenie swoich praw nie tylko w sytuacji, gdy pasażer czuje się oszukany, ale także w razie np. zagubienia bagażu czy pozostawienia w samochodzie wartościowych przedmiotów – wskazuje Agata Wieczorek.

Ekspert radzi także sprawdzać wysokość opłaty początkowej oraz koszt przejazdu 1 km. Na terenie każdego miasta obowiązują strefy opłat za przewozy taksówkami, których granice oznaczone są znakami. Władze ustalają też maksymalne taryfy opłat. Stosowane przez taksówkarza stawki za przewozy nie mogą być od nich wyższe, a należność za usługę stanowi bezpośrednie wskazanie taksometru. Ponadto w taksówkach osobowych nie przewiduje się stosowania dodatkowych dopłat, a np. w Warszawie kierowca nie pobiera dodatkowych należności za tzw. „powrót” liczony od miejsca zakończenia kursu z pasażerem do miejsca pierwotnego postoju.

Po wejściu do taksówki warto upewnić się, że na taksometrze nie widnieje już kwota inna od opłaty początkowej. Kierowca nie powinien naliczać np. kosztów za czas oczekiwania, chyba że zostało to wcześniej uzgodnione.

Pisemne potwierdzenie wykonanej usługi w postaci paragonu/rachunku/faktury to podstawa dochodzenia wszelkich roszczeń. Bez niego nie jest praktycznie możliwa skuteczna reklamacja. Kierowca taksówki zobowiązany jest po wykonaniu usługi wydać pasażerowi paragon fiskalny lub na jego żądanie rachunek za przejazd. Sam powinien zaproponować je pasażerowi, a jeśli tego nie zrobi – należy się domagać dokumentu stanowiącego podstawę do ewentualnych reklamacji.

Źródło: newsrm.tv

 

Komentarze (0)

Zostaw komentarz