Rozporządzenie REACH stawia przed małymi przedsiębiorstwami spore wyzwania. To unijne prawo wymaga od firm precyzyjnej identyfikacji zagrożeń chemicznych...
Czytaj WięcejAutomatyzacja procesów we współczesnych firmach
Automatyzacja jest zjawiskiem obecnie mającym ogromne znaczenie w branży przemysłowej, komunikacyjnej, transportowej i produkcyjnej. Jest procesem polegającym na ograniczeniu bezpośredniego udziału człowieka w poszczególnych etapach pracy na konkretnych stanowiskach, przekazując jego obowiązki nowoczesnym urządzeniom. Człowiek przejmuje rolę kontrolera, nadzorując ich pracę.
Co zyskuje firma?
Automatyzacja procesów w firmie oznacza duże korzyści zarówno dla jej właściciela, kierowników i pracowników. Celem tego zjawiska jest przede wszystkim ograniczenie kosztów związanych z prowadzeniem działalności, jak również nakładów pracy człowieka. Jednocześnie ma ono zmaksymalizować wydajność zakładu i procesów produkcyjnych, logistycznych lub przemysłowych, zwiększyć zwrot inwestycji, poprawić jakość usług i zapewnić wysoką ochronę ludzi i wyposażenia zakładu.
Automatyzacja sprzyja skuteczniejszemu zarządzaniu zakładem, urządzeniami, maszynami i zespołem. Ponadto korzyści są dostrzegalne w mniejszym zużyciu energii elektrycznej. Zwiększa się także kontrola kosztów związanych z emisją szkodliwych substancji.
Na te korzyści zwraca uwagę firma Schneider Electric, która już od kilku lat zajmuje się automatyzacją procesów w małych i dużych firmach. Oferuje pełną automatyzację, dzięki czemu rezultaty dostrzegalne są szybciej i na wszystkich wyżej opisanych płaszczyznach.
Poprawia, zwiększa i skraca
Wzrost konkurencji, coraz większe wymagania klientów oraz potrzeba nieustannego rozwoju – czynniki te warunkują konieczność wprowadzania w firmie zmian, które zwiększają szansę na realizację swoich założeń i celów. Automatyzacja procesów zwiększa konkurencyjność oferty rynkowej, zwiększa zyski i efektywność biznesową, zmniejsza z kolei koszty operacyjne. Dodatkowo poprawia skuteczność realizowanych projektów, skraca czas przebiegu poszczególnych procesów i czas potrzebny do wprowadzenia na rynek nowego produktu.
Materiał zewnętrzny