Najnowsze artykuły

Montaż okna dachowego bez zdejmowania...

Marzysz o poddaszu pełnym naturalnego światła? Pragniesz nocą podziwiać gwiazdy z sypialni bez konieczności wychodzenia z domu? Montaż okna dachowego...

Czytaj Więcej

Jak wykorzystać Marketing Automation w swojej firmie?

Automatyzacja marketingu to nie tylko narzędzie dopasowane do standardów i potrzeb wielkich korporacji. Z jej „dobrodziejstw” mogą też korzystać mniejsze przedsiębiorstwa, ponieważ Marketing Automation świetnie sprawdza się w małych i średnich firmach. Ponieważ każda marka działa według własnych wytycznych, musimy mieć na względzie specyfikę naszej firmy i umieć wyeksponować swoje najlepsze cechy. Zobacz, jak efektywnie trafić do klientów i pozostać z nimi na dłużej!

 

Co to jest Marketing Automation?

Jest to platforma identyfikująca użytkowników na serwisach internetowych, która nadzoruje ich postawy i zachowania na stronie, używając plików cookies. Dzięki temu komunikacja między firmą a potencjalnymi klientami jest skonkretyzowana. Treści i komunikaty są klasyfikowane według zainteresowań lub innych przyjętych kryteriów i zindywidualizowane do poszczególnych odbiorców (dowiedz się więcej na: http://ipresso.com/pl/product-tour).

 

Budowanie bazy klientów

Musimy być świadomi, że każdy dodany do bazy kontakt może być naszym przyszłym klientem. Aby nawiązać relację z potencjalnymi użytkownikami, powinniśmy jak najszybciej zacząć tworzyć nić kontaktu, najlepiej do dwóch dni od zarejestrowania nowego leadu. Komunikaty powitalne możemy wysłać tego samego dnia, którego dana osoba zarejestrowała się na naszym serwerze. Oczywiście musimy też zadbać o jak najlepszą szatę graficzną i treść na naszej stronie internetowej, ponieważ jest ona wizytówką naszej firmy.

generowanie leadów

Generowanie leadów i porządkowanie bazy

Jeśli pierwsze wiadomości odniosły pożądane efekty i nawiązaliśmy kontakt z użytkownikiem, możemy zrobić kolejny krok. Polega on na skonfigurowaniu działań sprzedażowych, tak aby wyszły one naprzeciw potrzebom naszych potencjalnych klientów.

Każdy z nas ma inne wymagania i oczekiwania, dlatego oferty musimy wysyłać indywidualnie do poszczególnych grup klientów. Powinny one być skonkretyzowane, w oparciu o zainteresowania danej osoby, tak aby zwiększyć prawdopodobieństwo, że wysłana przez nas wiadomość zostanie przez nią przeczytana. Oczywiste jest, że inne propozycje i zagadnienia wyślemy do ludzi z branży prawniczej, a inne do projektanta wnętrz.

Im precyzyjniej określimy cechy i wymagania danej grupy, tym szybciej i łatwiej trafimy w gust i potrzeby osób w niej się znajdujących. Dzięki zastosowaniu takiej taktyki zoptymalizujemy swoje działania sprzedażowe i szybciej osiągniemy sukces. Przyporządkowanie leadów do zindywidualizowanych grup na postawie wykonywanych przez nich czynności w Internecie, pomoże nam w przyszłości generować jeszcze precyzyjniejsze komunikaty.

Warto też wspomnieć, że sam e-mail marketing i atrakcyjna strona internetowa nie wystarczą, aby się wybić i skutecznie zaistnieć w Internecie. Z wielu działań marketingowych warto wymienić: stworzenie profesjonalnych stron internetowych, ich pozycjonowanie oraz prowadzenie kampanii linków sponsorowanych.

 

Pozostań w kontakcie jak najdłużej!

Gdy mamy zaplanowane jakieś wydarzenia, powinniśmy o nich odpowiednio wcześnie poinformować naszych klientów. W wiadomościach należy opisać wszystkie etapy, począwszy od utworzenia wydarzenia, następnie przypomnieć o nim oraz ewentualnie przedstawić materiały, które opiszą w skrócie (lub szczegółowo) jego przebieg.

Komentarze (0)

Zostaw komentarz