Branża kosmetyczna – 10 kroków do pozytywnego wizerunku w sieci

Coraz więcej gabinetów kosmetycznych promuje się w sieci. Najlepiej do kształtowania wizerunku zatrudnić specjalistę od marketingu. Niestety, niewiele firm na to stać. Dlatego przedstawiamy 10 prostych sposobów, które pozwolą zdobyć popularność w Internecie.

1. Daj się znaleźć

Najważniejsze, aby Twój gabinet mógł zostać znaleziony przez klientów. Jeszcze do niedawna bardzo popularne było pozycjonowanie. Dziś jednak potrzeba naprawdę ogromnych nakładów finansowych, aby znaleźć się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Dlatego o wiele korzystniej jest promować się na portalach branżowych, takich jak choćby Moment.pl – serwis partnerski Versum.

2. Dbaj o stronę internetową i fanpage

Strona www i fanpage na Facebooku to najważniejsze wizytówki gabinetu kosmetycznego w sieci. Ważne, aby prezentowały się efektownie i były na bieżąco aktualizowane. Warto wspomnieć o tym, że martwy profil w mediach społecznościowych oraz przestarzała witryna, zamiast promować firmę, stają się jej antyreklamą.

3. Odpowiadaj na zapytania klientów

Pamiętaj, aby na bieżąco odpowiadać na maile i oddzwaniać na telefony od klientów. Maksymalny czas oczekiwania na Twoją odpowiedź nie powinien przekraczać 24 h.

4. Nie lekceważ sytuacji kryzysowych

Zastanów się, zanim usuniesz negatywne komentarzy na portalu branżowym lub w mediach społecznościowych. Nie odpowiadaj na nie także pod wpływem emocji. Bardzo ważne jest to, aby wyjść z sytuacji z twarzą.

Moment
 

5. Ogłaszaj się na rzetelnych portalach

Promuj się na portalach, na których komentarze mogą dodawać jedynie klienci, którzy wcześniej skorzystali z usług Twojego gabinetu. Dzięki temu unikniesz sytuacji, w których przypadkowe osoby wystawiają Twojej firmie negatywne opinie.

6. Chwal się efektami swojej pracy

Na Facebooku i stronie www zamieszczaj zdjęcia swoich realizacji. Nic lepiej nie zachęca klienta do skorzystania z usługi, niż zobaczenie rewelacyjnych efektów zabiegu.

7. Informuj o tym, jakich kosmetyków używasz w gabinecie

W pracy korzystaj tylko z renomowanych kosmetyków i informuj o tym swoich klientów. Sprawdzone marki staną się świetną promocją dla Twojego gabinetu, a dla klientów będą dodatkowo gwarancją wysokiej jakości usług.

8. Troszcz się o stałych klientów

Stali usługobiorcy to największy potencjał Twojej firmy. To właśnie oni chętnie opowiadają o ulubionych specjalistach w mediach społecznościowych. Nie lekceważ ich potrzeb. Podchodź do nich indywidualnie, pamiętaj o ich upodobaniach i pokaż, że doceniasz ich lojalność – na przykład poprzez wyjątkowe oferty czy rabaty.

9. Organizuj akcje promocyjne

Akcje promocyjne w mediach społecznościowych to świetny sposób na przyciągniecie kolejnych klientów. Ogłaszaj konkursy, proponuj rabaty i angażuj potencjalnych klientów w zabawy, a z pewnością zyskasz nowych usługobiorców.

10. Bądź w kontakcie ze swoimi usługobiorcami

Nie pozwól, aby stali klienci zapomnieli o Twoim gabinecie. Dzięki nowym mediom możesz być z nimi w kontakcie. Dobrym pomysłem będzie choćby przeprowadzanie regularnych kampanii e-mail marketingowych, które przypomną im o tym, że może już pora umówić się na kolejny zabieg.

Sprawdź nas na versum.pl !

 

Program do rezerwacji VERSUM
Materiał zewnętrzny