Pieczątki w działaniach marketingowych

Gdy myślisz: pieczątka, zapewne wyobrażasz sobie przede wszystkim taką standardową. Tę zawierającą wszystkie dane firmy, która przybijana jest na dziesiątkach dokumentów każdego dnia. Ale klasyczne pieczątki firmowe to dopiero początek.

Stemple mogą przybierać bardzo różnorodne kształty oraz pełnić wiele funkcji. Dziś stają się nie tylko sposobem na potwierdzenie wiarygodności dokumentów, ale nawet… narzędziem przydatnym w promocji i marketingu. Jak wykorzystać je do tego właśnie celu? Zwłaszcza, jeśli prowadzisz firmę handlową, której usługi są skierowane prosto do konsumentów – czeka na Ciebie wiele możliwości. Sprawdź, jakich.

Kupony rabatowe

Wiele dużych sklepów sieciowych przygotowuje dla swoich klientów kupony z rabatami – na przykład takie, które można wykorzystać podczas kolejnych zakupów. Ale ich profesjonalne wydrukowanie na kolorowym papierze o dużej gramaturze, w dużym nakładzie to dość spory koszt. Jeśli prowadzisz skromniejszą działalność, może być dla Ciebie zbyt wysoki. Zamiast jednak wydawać wysokie sumy na wizytę w drukarni, przygotuj i wydrukuj swoje kupony samodzielnie. A by je uwiarygodnić – wystarczy specjalna pieczątka z tuszem o innym niż czarny kolorze. I wcale nie musi być standardowa. Możesz postawić na coś bardziej zabawnego. Zwłaszcza, że nowoczesne pieczątki – np. te oferowane przez firmę Modico, dają bardzo szerokie pole do popisu, gdy chodzi o wzór odciśnięty na gumce. Zamówisz je nie tylko na terenie miasta Warszawa, ale i w innych zakątkach Polski.

Programy lojalnościowe

Równie popularne rozwiązanie. Zwłaszcza w lokalach gastronomicznych. Wydajesz klientowi kartę stałego klienta, a za każdy zakup przybijasz na niej pieczątkę – najlepiej okrągłą i małą, z logo firmy lub innym uwiarygodniającym znakiem. Gdy klient zbierze stemple w odpowiedniej ilości, otrzymuje np. kawę gratis. Zrealizowanie takiego właśnie pomysłu jest niesamowicie proste, a jednocześnie efektywnie buduje wierność marce. Nie sposób się dziwić, że wprowadza je coraz więcej lokali, ale i sklepy kosmetyczne czy centra sportowe.

Pieczątki mogą być reklamą same w sobie

Zwłaszcza, jeżeli postawisz na te wielokolorowe. Chętnie stosują je np. biura podróży. Dlaczego? Bo wyglądają bardziej przyjaźnie i radośnie i lepiej odwzorowują logo firmy. Taka właśnie pieczątka przybita na umowie z klientem, czy na innym dokumencie, który ten zabierze ze sobą do domu stanie się doskonałą wizytówką dla Twojego biznesu.

Jak widać, nowoczesne pieczątki to znacznie więcej niż standard i klasyka. Warto więc przyjrzeć się im nieco bliżej i pomiędzy nimi poszukać ciekawego rozwiązania dla siebie.

Materiał partnera zewnętrznego