Najnowsze artykuły

Węże flex: 3 istotne uwagi

​Węże elastyczne flex różnią się od zwykłych wieloma cechami konstrukcji i zastosowaniami. Choć w zależności od przeznaczenia mogą być wykonane z...

Czytaj Więcej

Podcasty sponsorowane – nowa odsłona content marketingu

Dotarcie do grupy docelowej i przebicie się przez natłok informacji może być dla wielu firm nie lada wyzwaniem. Szukając nowych sposobów wzbudzenia zainteresowania wśród odbiorców, warto wykorzystać zyskujące na popularności medium, czyli podcast.

Content marketing to nie tylko publikacja artykułów sponsorowanych

Statystycznie co trzeci internauta słucha podcastów za pośrednictwem różnych kanałów. Taki wynik cieszy nie tylko twórców tej formy, lecz także reklamodawców. Firmy, chcąc dotrzymać kroku klientom, starają się coraz bardziej zaskakiwać nowymi sposobami przekazu. Nie tylko publikacje artykułów sponsorowanych czy materiałów wideo mogą dać świetne wyniki sprzedażowe i wizerunkowe. Podcasty sponsorowane na stałe wpisały się w strategie content marketingowe wielu marek.

Podcasty dla słuchaczy to nowy wymiar rozrywki, która staje się w Polsce coraz popularniejsza. Audycje mogą bawić, edukować czy inspirować. Ponadto, podcasty pozwalają na łatwą konsumpcję treści – można ich słuchać na spacerze, podczas sprzątania w domu, w samochodzie czy pociągu. Między innymi dlatego idealnie wpisują się w content marketing, którego istotą jest tworzenie użytecznych treści. Marki dzisiaj często nie prowadzą jedynie bloga czy nie skupią się tylko na publikacji artykułów sponsorowanych lub udostępnianiu wideo w mediach społecznościowych. Aby zrobić dobry content, liczy się pomysł. Wszystkie działania muszą być ze sobą sprzężone, jednocześnie odpowiadając na potrzeby odbiorców. Reklamy w podcastach sponsorowanych są pozytywnie odbierane przez internautów, na co duży wpływ ma osobowość prowadzącego.

W jaki sposób firmy mogą włączyć podcasty do swojej strategii?

Firmy najczęściej decydują się na tworzenie własnych podcastów, umiejętnie wplatając do nich swoją ofertę. Innym rozwiązaniem są treści sponsorowane – zwykle autor audycji ma dużą swobodę wyboru momentu przedstawienia produktu lub usługi marki, wplatając je kontekstowo w scenariusz. Warto pamiętać, że odbiorcy słuchają podcastów nie tylko dla samej treści, lecz także osobowości twórcy – często staje się on dla słuchaczy osobą opiniotwórczą. Kolejną możliwością zaistnienia marek w podcastach są odcinki sponsorowane, współtworzone przez firmę i autora podcastu. Audycje są specjalnie zaprojektowane pod produkt lub usługę, nierzadko z możliwością otrzymania kodu rabatowego dla odbiorców. Zwykle podcasterzy mają grono stałych słuchaczy, dlatego w tym przypadku również warto kierować się sugestiami autora względem treści. Oferta powinna być wpleciona naturalnie, nie przytłaczając przekazem sponsorowanym.

Artykuł partnera

Komentarze (0)

Zostaw komentarz